تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

رسانه و ماه رمضان!

چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۷ ب.ظ
یکی از دعواهای(!) همیشگی من و خانمم در مورد برنامه های سیما در ماه رمضان، و به صورت ویژه برنامۀ ماه عسل، است. من چندان اهل تلویزیون نیستم و اخبار جاری جهان را یا بعضا از طریق رادیو یا در تاکسی یا سایت های خبری یا توسط دوستان می شنوم. ولی گاهی برای همراهی با همسر جان، بعضی قسمت های سریال ها را می بینم و عیال زحمت توضیح قسمت های ما قبل را می کشد تا مثلا من کمی بفهمم. اما ماه عسل که چند سال است پخش می شود و مثلا موضوعات عجیب را به نمایش در می آورد عمدتا با این نقد الکی و غیر کارشناسانۀ من روبروست که عیار غم و غصه و مصایبش بالاست و اینکه انسان های گرفتار را عمدتا نشان بدهیم که به صورت خارق العاده نجات یافته اند چه فایده ای دارد؟ هر چیزی حدی دارد. اگر قرار بود روحیه توجه مردم به امواج نجات ماورایی جلب شود خب کتاب فرج بعد الشدۀ قاضی تنوخی را به صورت مجموعه ای تلویزیونی پخش می کردند و می زد روی دست "کلید اسرار" اتراک و " شاید برای شما اتفاق بیفتد" و مانند آنها.
خانم من با اینکه می داند من حالم از این برنامه ها به هم می خورد ولی هر بار از گذشته عبرت نمی گیرد و برای من با شوق و ذوقی کودکانه که در موقع تعریف ماجراهای عجیب برق در چشمانش می پرد، سعی دارد مرا قانع کند که مثلا اینها ارزش وقت صرف کردن دارند. من هم از روی پلیدی و خبیثی طوری تجاهل العارف می کنم و سرتاپا چشم و گوش می شوم که عیال فریب می خورد و گمان می کند که واقعا من این دفعه جذب شده ام. به ویژه اینکه روح خباثت در من گاهی اشتداد یافته و در میان تعریف کردن وی تعابیری چون نه بابا؟ راست میگی؟ جون من؟ الله اکبر؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ راس میگی؟ واقعا؟ عجیبه والله؟ و... را به کار می برم و فریب خوردگی عیال مضاعف می شود. اما بعد که تمام شد نقدهای وارد و ناوارد را از چپ و راست بیان کرده و باغ اپیکور و خیال خوش عیال، نابود می شود و باز هم می بیند که من آدم بشو نیستم و نرود میخ آهنین در سنگ. اما توبه نمی کند و روز بعد باز هم می آید موضوع جدید را تعریف می کند تا شاید نیم درصد امید به خوشحال شدن واقعی من از این برنامه ها باشد. انسان با امید زنده است. خدایا امید هیچ کس، حتی امید این دولت بی تدبیر شیخ حسن، را از بین مبر.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۲
... نجفی

نظرات  (۴)

۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۴ آب‌گینه موسوی

خیلی این همراهی با همسر بر شما مبارک و خوش! آفرین بر شما!

 

من ماهِ عسل را می‌بینم و دوست می‌دارم. آدم را متذکّرِ داشته‌هایش می‌کندو البتّه اشک و حزنش را هم می‌خرم؛ یعنی ناچارم!  :(

پاسخ:
خب این همراهی صوری هم خودش لذتی دارد و اصلا من هر ساله منتظر رسیدن به ماه رمضان هستم برای چند چیز، یکی همین تلاش مذبوحانۀ خانم محترم برای قانع کردن من که ماه عسل خوب است.
اما متاسفانه بر عکس جنابعالی و همسر محترمه، به نظر من برنامه ی نسبتا بدی است:)
ــــــــــــ
:((((((
:(((((((
۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۹:۵۳ کوثر متقی
من قبلا می دیدم
چند باری جناب همسر گفتن این ها چی و... از همین مدل هایی که شما فرمودید
=منم دو سال اصلا ندیدم یه سال قبلشم یکی در میون! :-o
الان خوشحالم که نمی بینم !!
ولی واقعا برنامه ی خاصی هستش!!

همسرتون ماشاءالله مقاوم هستن :)

پاسخ:
مشرب ها متفاوت است.
نظر من این بود و هست که چیزهایی بهتری برای وقت صرف کردن آن هم در ماه خدا هست. بعضی دوستان نظر دیگری دارند.
تازه خانمم با اینکه امسال هم می بیند ولی خودش معترف است که امسال ماه عسل، افول کرده و الله اعلم.
فقط مقاوم نیست. کلی هم پر امیده.
من اگه جای ایشون بودن از چند سال قبل امیدم نا امید می شد ولی عیال هنوز بعد از این همه سال شکست مستمر، امید داره نظر منو بر گردونه.
:)
تشکر خوندید.
خدا کند همسرتون این پست رو بخوند.!

شما آخوندا برای رد یا اثبات هرچیزی این توان را دارید که حداقل هزارتا دلیل اقامه بقرمایید. مخصوصاً اگر طرف مقابلتون غیر آخوند باشد!!

اتفاقاً ماه عسل، از برنامه های تقریباً بی بدیل تلویزیون است. من هر روز که خانه باشم حتماً می بینم. 

البته ندرتاً پیش آمده که سوژه هایش کمی آبکی است و یکی هم مثل برنامه اون دختر و پسر جوان پارسال، خیلی مزخرف بود. که یادمه در مورد اون برنامه، هنوز در حال پخش بود که تماس گرفتم و اعتراضم را به صدا و سیما منعکس کردم.

دعا یادتون نره
پاسخ:
خانم این پست را از بر است نایب جان.
هزار تا؟ جل الخالق:) حالا مطمئنید طرف مقابل ما غیر آخوند بوده و عیال ما طلبه نبوده؟!
بی بدیل و بی نظیر در اصطلاح معنای مثبتی دارد ولی در لغت، معنایی خنثی، و نه مدح و نه قدح. بدترین فیلم دنیا هم می تواند بی بدیل باشد. نوش جان چشمانتان و گوش و قلب نایب عزیز.
بابا اعتراض، بابا انعکاس:)
یه دستی هم رو سر ما بکش بلکه آدم شیم!
چشم. متقابلا بزرگوار.
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۲ تبارک منصوری
نه بابا؟ راست میگی؟ جون من؟ الله اکبر؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ راس میگی؟ واقعا؟ عجیبه والله؟ :)
فریب اذهان عمومی! :) خب شما استعداد شو دارید که خودتون رو  ذوق زده نشون بدید خرابش نکنید دل خانوم نشکنه.ولی در خلوت خودتون هر چقدر دوست دارید با مشت و لگد بیوفتید به جان برنامه و مجری اش و چندتایی هم از طرف من بزنید بخاطر پر حرفیِ علیخانی. :)
بنظرم ماه عسل به خاطر سوژه های خاصش که شاکله ی برنامه رو میسازه نباید پشت سر هم و هر سال روی آنتن بره ...چون به ورطه ی تکرار میوفته و ملال آور میشه از طرفی هم تغییر در سوژه های این برنامه یعنی تغییر ماهیتش و ماه عسل سال پیش  نشون داد که نمیتونه از پسش بر بیاد و توسط مردم پس زده میشه...از طرفی هم تلوزیون نشون داده که قابلیتشو داره تا شورِ برنامه های تلوزیونی در بیاره.
راه حلش همونیه که گفتم :)
در فواصل زمانی خاصی روی آنتن بره تا مردم مشتاق بمونند .بنظرم جا و همینطور سوژه برای ساخت برنامه های مختلف در ماه رمضان زیاده و بهتره تلوزیون سراغ ایده های جدید و افراد جدیدی بره امتحانش ضرر نداره...
پاسخ:
چشم پروفسور!
هم پیشنهاد اول و هم دوم قابل توجه بود.
تشکر بسیار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">