تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

هوای مملکت عاشقان سیاسی نیست...

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

از سمت صحنه که به طرف نهاوند می آیی، غیر از جادۀ اصلی یک جادۀ متروکه هست که بعضی جاهایش از ترس سقوط، جاده یونگاس بولیوی یا دست کم معلم کلایه خودمان را یادآوری می کند!
دیروز ساعت یازده و نیم ظهر، نهاوند بودیم. کمی مانده به شهر، دیدم کنار جاده چهار-پنج تا جوان پرچم هایی در دست دارند و در کنار جاده راه می روند. چند ده متر جلوتر چند نفر دیگر... همین طور حلقه به حلقه و زنجیر وار، چندین گروه بودند. مجموعا شاید در حد سی نفر می شدند.
پسرهایی بین دوازده سیزده سال تا حدود سی سال. از عراق می آمدند. عازم حرم بهشتی سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا. علیه و علی اخته و آبائه و ابنائه السلام و الثنا.
هوا در حدود 35 تا 40 درجه گرم بود. بعد از ظهر گرمتر هم می شد. بعضی هایشان هم روی این آسفالت داغ کفششان را در آورده بودند و پاپتی و عاشقانه تر راه می رفتند. فاخلع نعلیک، انک الی الواد المقدس الطوس.
احتمالا فردا ملایرند. آخر هفته هم اراک. هفتۀ بعد هم قم و تهران. دهۀ سوم ذی القعده، دهۀ رضا و نور و صفا، در مشهد خواهند بود.
چقدر هوس پیاده روی در دلم زنده شد. پیاده روی اربعین کربلا. پیاده روی از نجف و کربلا به کاظمین. پیاده روی مشهد. پیاده روی به سمت حرم امام راحل. پیاده روی برای لب مرز خسروی برای روز عرفه... چه بازی عاشقانه ای است تنوع و ازدیاد این پیاده روی ها.... خدایا همه جوره اش را روزی همه مان کن.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۱
... نجفی

نظرات  (۳)

ولی یه نفر میگفت این پیاده روی ها باید یونیک فقط برای اربعین بمونه....

از نجف...تا کربلا...

دعا کنین یه روز قسمت منم بشه...
پاسخ:
جواب بعضی چیزا، حرفی نیست. عملیه.
چند شب قبل یه جایی بودیم. مث همه جا از گرفتاری ها و گرونی ها و حقوقای نجومی و سیاستای غلط سردمداران مملکت وووو حرف زده می شد. نه که ما ایرانیا همه مون تو هر زمینه ی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و دینی و غیره، صاحب نظریم. بیشتر گوش می کردم و همه هم می دونستن سکوت من از روی سیاسته.
از جمله چیزایی که می گفتن اینه که ایران از جهت غم زدگی، دومین کشور دنیاس.
من وقتی وارد بحث شدم گفتم فلان حرفتون این طور و بهمان حرف این اشکال رو داشت. اون دلیل، دلیل نبود و اون حرف جز خنده جوابی نداره. فلان حرف رو من نمی دونم چون دقیق اطلاع ندارم ولی بعیده این طور که می گید باشه ووو
در مورد غمزدگی هم چند دقیقه ای منبر رفتم و آخرش-برای همین مورد- گفتم دعوا که نداریم. کسی که میگه ایران بعد از عراق، غمزده ترین کشور دنیاست و شادی ش خیلی پایینه، لطف کنه یه سفر بره کشورای افغانستان و پاکستان و سوریه و ... رو ببینه بعد بیاد آمارای اون ور آبی رو قبول کنه. آمارایی که اغلب یا مکر تولید میشه و ملاک های اونا اصلا برای ما سالبه به انتفای موضوع یا مع الفارقه
در مورد پیاده روی هم- چه متدین دغدغه مند و چه ادمای غافل و چه ادمای خبیث- اظهار نظر کنن بهترین جواب اینه که یا دهنشونو ببندن یا سه سفر برن بعد ببینن اینا چه اندازه برای مذهب و دین ما مفیده. غصه ی کمرنگ شدن بعضی مراسم دیگه رو نخورن و به اونا هم ربطی نداره مستند شرعی داره این کارا یا نه. هزار و یه کار دیگه می شه صد درصد غیر شرعی، نه تنها مخالفت نمی کنن تایید هم می کنن.
وقتی که هزار هزار ایرانی میرن سواحل آنتالیا و... انواع کیف و حال نامجاز رو انجام می دن وقتی اون کودتای مسخره ی ساختگی انجام میشه اینا اشکال نمی کنن که چرا همه تجهیزات بسیج می شن همون آدمای اغلب فاسق، به مملکت برگردونده بشن بعد اشکال می کنن که چرا ایران امکاناتش رو برای زوار پیاده رو و.. می ده..
مهم نیست
بی خیال
ایشالله با ظهور آقا و ارثیه بردن همه ی دنیا، پیاده روی-آب روی!- پاریس تا سانفرانسیکو رو با هم باشیم.
شما هم که دکتر کاروان!!!
دکتر کاروان :)))
پاسخ:
...
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۸ آب‌گینه موسوی
اصلاً اشک‌ها لغزیدند...
پاسخ:
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">