تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

یک- خاندان رضوی کشمیری
کشمیر از نقاط نورانی جهان تشیع بوده، هست و خواهد بود. منطقه ای مظلوم، پر افتخار و آفتاب دوست.
خاندان رضوی کشمیری از خاندان های علمی و اخلاقی مهم شیعه در دو قرن اخیر است و بزرگان بسیاری از این خاندان ظهور کرده اند. افرادی چون مرحوم سید مهدی کشمیری، علامه سید مرتضی کشمیری متوفای 1323ق، زنده یاد سید محمدعلی کشمیری، آیت الله سید حسن کشمیری متوفای 1328ق، مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری و نویسندۀ کوشای معاصر آیت الله سید مرتضی رضوی کشمیری.

مرحوم سید عبدالکریم کشمیری را از نزدیک ندیدم.


ایشان از شاگردان مرحوم علامه سید علی قاضی طباطبایی تبریزی- رئیس عرفای قرن اخیر- بود. اندکی قبل از طلبه شدن من، ایشان در بهار سال 1378ش رخ در نقاب خاک پاک قم کشید و به موالی طاهرینش پیوست. در زمان زندگی ایشان، گاهی قم می آمدم ولی توفیق زیارتشان روی نداد. ایشان نوۀ مرحوم سید حسن کشمیری است و می فرمود جد من مظلوم است و زندگی نامۀ مناسبی از وی نوشته نشده است.



از دو سال قبل در ذهنم بود پیرامون مرحوم سید حسن کشمیری چیزی بنویسم و بالاخره دیشب خداوند توفیق داد مقالۀ شرح حال ایشان را به کمک منابع مکتوب و شفاهی، برای مجموعۀ گلشن ابرار خودمان بنویسم. خدا کمک کند این بزرگان را بهتر معرفی کنیم تا مشخص شود در مجموع، بهترین شخصیت های تاریخ اسلام پس از اهل عصمت(ع)، از شیعیان بوده اند و این افتخاری برای مذهب و مکتب ما به شمار می رود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دو- چند راهکار مهدویانه از مرحوم سید عبدالکریم کشمیری:

-         دستوری بفرمایید برای قرب به امام زمان علیه السلام و نزدیک شدن به آن حضرت.

«خلوت با حضرت، روزی یک ساعت با حضرت خلوت کند. یک جای خلوت، متوجه به حضرت بشود؛ زیارت سلام علی آل یاسین را بخواند. بعد هم زیاد بگوید: «یا صاحب الزمان اغثنی؛ یا صاحب الزمان ادرکنی» و «المستعان بک یابن الحسن» زیاد بگوید. توسل بکند به ایشان؛ یک خرده یک خرده رفاقت پیدا می شود.»

-          برای تعجیل فرج امام زمان علیه السلام به نظر شما خلق الله چه کار بکنند؟ چون بالاخره این کار از مردم خواسته شده، چه باید بکنند که این امر، زودتر اتفاق بیفتد؟

«توسل به خود امام زمان؛ خدا را قسم بدهند به حق امام زمان...»

-         عمل خاصی برای تشرف سراغ دارید؟

«همین «سلام علی آل یس»؛ توسل به امام زمان...»

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۸
... نجفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">