تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

این المعد لقطع دابر الظلمه؟

جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ

کم پیش نمی آید که آدم کیش و مات می شود. جوری که واقعا می ماند چه بگوید. مثلا می گویند وقتی که به زنت می گویی راستی دیروز یه خانمه دیدم خیلی شبیهت بود. همسر می گوید: خب خوشگل بود؟ در این حالت جواب دادن مساوی کیش و مات شدن است. مهم نیست جواب چه باشد. هر چه را بگویی کیش و ماتی و در هر صورت فاتحه ات خوانده شده!
تلویزیون داشت دربارۀ مرحوم شیخ عبدالله دحدوح، روحانی مستبصری که مبلغ فرهنگ اهل بیت(ع) در بلژیک بود و گویا با تبر سرش را از تن جدا کرده و شهیدش کرده بودند- حرف می زد و همچنین از فعالیت های وهابی ها در بلژیک؛ و مقایسه بین آنها. پسرم چند سوال دربارۀ خداپرستی وهابی ها و همچنین مسیحی ها می پرسد و بحث به نیمار و مسی می رسد. سوال ها طوری است که کیش و مات می شوم و می گویم بس است. برای بعد! دیگه آماده شو بخوابی. می گوید از مامان اجازه گرفته ام یک نیمه از فوتبال امشب را ببینم(یک نیمه یعنی همه اش). می گویم پس تلویزیون را روشن نگذاری(عادتش همین است. وسط فوتبال می خوابد) و صدا هم کم باشد ملت! اذیت نشوند. خودم هم می روم بخوابم.
بیدار که می شوم می بینم علی تلویزیون را روشن گذاشته و خوابیده. خاموش می کنم. می گویم با خودم، که دعای کمیل را بخوانم. مفاتیح را باز می کنم اتفاقا دعای ابوحمزۀ ثمالی می آید. نگاه سریعی بر بخشی هایی از دعا می اندازم. داغم تازه می شود. گریه می کنم و دعاهای مربوط به مام رمضان مفاتیح را ورق می زنم. مصیبت است مقایسۀ آن روزها با این روزها. چه زود رفتی نامرد.

ای دیر بدست آمده بس زود برفتی/آتش زدی اندر من و چون دود برفتی
چون آرزوی تنگ‌دلان دیر رسیدی/چون دوستی سنگ‌دلان زود برفتی
زان پیش که در باغ وصال تو دل من/از داغ فراق تو برآسود برفتی
ناگشته من از بند تو آزاد بجستی/ناکرده مرا وصل تو خشنود برفتی
آهنگ به جان من دلسوخته کردی
چون در دل من عشق بیفزود برفتی

بعد یادم می آید که امام رضا به یکیفرموده بود وقتی گریه کردی-حتی اگر گریه ات برای چیزی مرتبط با خودت باشد- به یاد مصائب امام حسین بیفت. من هم یادم می آید که مصیبت رفتن ماه رمضان در مقابل مصیبت عظمای غیبت امام عصر علیه السلام هیچ اندر هیچ است. مصیبتی که ما-خودم را می گویم- در حقیقت، ککمان هم برایش نمی گزد. میل دعایم می خوابد. بی خیال دعای کمیل می شوم. استاد می فرمود سعی کنید دعای کمیل شبهای جمعه را بعد از نیمه شب و نزدیک به سحر بخوانید. اگر شد در حال سجده یا دست کم در قنوت نماز. زانوهایم را بغل می کنم و اشک هایی که نمی دانم چرا هنوز می آید هم در حال هدر رفتن. دست می برم مویابلم را می دارم می بینم یک رفیق لبنانی ام که ساکن عراق است پیغامی داده که در در بازار کنار حرم سبع الدجیل انفجاری روی داده، خمپاره هم انداخته اند. تصاویر انفجار را هم فرستاده و گنبد و مناره ی نورانی حضرت آسید محمد، سالم اند. ولی شعله های آتش زیاد است و احتمالا خرابی ها زیاد و تلفات بالا. قلبم مثلا! می شکند. جواب می دهم -به تازی- که این مصیبت را به امام زمان و شما تسلیت می گویم.
آقا سید محمد، که شیر بیشۀ دُجیل و ستارۀ آنجاست از محترم ترین امامزاده های جهان اسلام است. درست است که هیبتی که در نجف آدمی را-همه را- می گیرد در هیچ جای دیگر، حتی در مکۀ مکرمه، آدم را نمی گیرد و این به خاطر حضور نورانی ولی الله مطلق و حضرت اسد الله غالب است، اما در عراق، مردم، شیعه و سنی و مسیحی، بیش از همه از حضرت عباس و حضرت سید محمد می ترسند. سید محمد عموی امام زمان عزیز است که در جوانی رحلت می کند(برخی می گویند شهید شده اند) و برادر دیگرشان، آقا سید حسین است که در سامراست و صدای مبارک و نازنین امام زمان شبیه صدای این آقا سید حسین است. شاید در این هزار و چند صد سال، کسی جرأت نکرده باشد این طور به آفا سید محمد جسارت کند. خدایا حرمتی باقی مانده که بدان دست درازی نشده باشد؟ فردا روز هلاکت متوکل لعنتی است. این جانیان امروزی اخلاف و نوادگان همان متوکل اند که بارها حرم مطهر امام حسین ما را خراب کرد.

عکس :  مزار سید محمد فرزند امام هادی(ع)

حمله داعش به حرم امامزاده سید محمد(ع) در عراق

تعجیل در ظهور حضرت بقیة الله اعظم، هدایت شدن و الا نابودی تکفیری ها و کفار، اهل شدن خود ما و به خود آمدنمان، شادی روح اموات و درگذشتگان و نهایتا عاقبت به خیری مان صلوات.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۸
... نجفی

نظرات  (۳)

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم ..

بازخوبه پسرتون از اون بچه های پیری نیست تا به جواب سوالهاش نرسه ول کنه ..گرچه به نپرم سوالهایی که ادم را کیش ومات میکنه اونها هم جواب میخواد جوابهایی که سوال کننده را کیش ومات کنه ...
موفق باشید 
پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم
ممنون سر زدین
البته اینم ول کن نیست.
ولی توضیح دادن بعضی چیزا برای سنش زوده هنوز. حتی با تمثیل.
صلاح! دیدم فعلا وارد بعضی مباحث نشه.
مقوله ی «ذات قشنگ خدا» برای 99 درصد از ما مردم منطقه ی ممنوعه اس.
بزرگ تر شد اگه آفت نداشت براش می فرستمش پیش بعضی از اهل فن، یاد بگیره. هر چند این سوالایی که این فسقلی پرسید یادگرفتنی نیست. چشیدنیه.
تشکر
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۹:۲۶ آب‌گینه موسوی
هعععی، ماهِ مبارک... :((( خوشا شما و نمازِ عید...


پاسخ:
:((((
1- شاید که چو وا بینی خیر تو در این باشد...
2- خاک بر سر من با روزه و نمازا و عید و غیر عیدم
۲۴ تیر ۹۵ ، ۰۹:۲۸ آب‌گینه موسوی
در بابِ شباهتِ صدای مبارکِ آقا، از کجا نقل می‌کنید؟
پاسخ:
تشکر که این تب نوشت های الکی را می خوانید خانم معلم
واقعا خدا مرا ببخشد که وقت ملت را تلف می کنم، بلا نفع دنیا و لا آخرة...
یادم نیست. اگر درست در خاطرم باشد در بحث با یکی از دوستان طلبه خوانساری ام که از نسل آقا سید محمد برادر آقا سید حسین است، ایشان از کتابی این موضوع را نقل کرد. اجمالا الان سرچیدم! مرحوم محدث قمی در مفاتیح هم اشاره به این دارد:

http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/4180/5511/52254

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">