تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

من از ستارۀ دنباله دار می ترسم...

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۸ ب.ظ

قشنگ ترین لذت هستی چیست؟ یعنی از چه طریقی می گذرد؟
از کانال چشم؟ دل و قلب؟ گوش؟ لمس؟ یا طور دیگر؟
جناب موسی در طور، از دیدن پس افتاد یا به خاطر شنیدن؟
لذت بخش ترین لذت دنیا کدام است؟ مثلا اگر ما توفیق داشته باشیم صدای مناجات امام مهدی عزیز را بشنویم لذت بیشتری دارد یا رخ مبارک و روی زیبای ایشان را زیارت کنیم که در حال نماز اند؟ از دیدن رخ مهمتر، گره خوردن نگاه ما در نگاه ایشان است. اصلا من عجیب ترین کانال ارتباطی انسان با انسان را چشم می دانم. انتقال حجم فجیعی از مطالب در کسری از ثانیه. این کار حتی از گوش هم بر نمی آید مگر از قلب. امام علی عالی اعلی از تمام پیغمبران الهی بلند مقام تر است جز برادر عزیز و دردانه شان حضرت رسول الله نازنین. اما از پیغمبران سابق، خصلت هایی در حضرت است که در احادیث بدانها پرداخته شده، ولی خصلتی که از نبی اعظم در مولای درویشان هست، تشابه چشم این دو عزیز نازنین است.
خدایا ما که خواه ناخواه چشمانمان به جمال مبارک و مطهر حضرت علی در هنگام مرگ، روشن می شود و نگاه های ما به نگاه نورانی حضرت گره می خورد و ان شاء الله در آن وقت لبخندی از رضایت حضرت ابوتراب، نثار ما می شود، اما علی زمان ما همان صوت علوی را دارد و همان چهرۀ مبارک و نگاه زیبای حیات بخش را. و کسانی که ایشان را زیارت کرده اند اوصافی را از چشمان نازنین آقا و نگاه پر حرفشان بیان کرده اند که آدم را بدجور هوسی می کند تا قبل از مرگ هر چند برای نیم ثانیه، نگاهش به نگاه آقا گره بخورد و خب لبخند رضایتی هم ضمیمۀ آن نگاه شود به جایی بر می خورد؟ اگر بگویی لایق نیستی و ظرفیت نداری و از این حرف ها، می گویم اولا برو این را با کسی بگو که تو را نشناسد و دوما! جنابعالی چه کار به سابقه و رفتار و طرفیت ما داری. ما که می دانیم این کار حوالتی نه علم وعملی است، پس لطفا حواله. زود! ممنون! اگر غصۀ قضایای بعدی را می خوری که فرموده اند هرچه که مستت کند حرام، عرض می شود پشتت به من قرص باشه! و غم این را هم نخور خدا جان!
اللهم ارنی الطلعة الرشیدة... و اکحل ناظری بنظرة منی الیه... و هب لنا رأفته و رحمته و دعائه...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۸
... نجفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">