تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

لیلةالقدری و اسم اعظمی

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۳ ب.ظ

غیبت و استتار و سفر، خاصیت های دارد؛ از جمله اینکه معمولا میل و محبت را افزایش داده، دلتنگی را افزون کرده و اشک ریزی منتظران آن غایب سفر کرده را در ازدیاد می نهد. بسیاری از نادیده ها چون با تداعیات ذهنی همراه است و انسان به سبب کمال گرایی اش، تصورهایش را معمولا خوب می سازد، وقتی آن نادیده ها را می بیند اغلب به زیبایی ساخته های ذهنی و تصورات نیستند. بر عکس امام زمان عزیز ما که هر گونه تصورش بنماییم باز زیبایی و کمالات حضرت فراتر از آن است. شب قدر و اسم اعظم و حضرت خضر و برخی امور دیگر از نمادهای اسلامی ما هستند که همین غیبت و ناشناختگی شان باعث دید مثبت بدانها شده است. چنانکه شیخ بهایی می فرماید:

چون شب قدر از همه مستور شد/لاجرم، از پای تا سر نور شد
اسم اعظم، چون که کس نشناسدش/سروری بر کل اسما باشدش

ای صاحب زمین و زمان.... ای صاحب روزها و شب ها.... و صاحب عصر و صبح و شام.... و ای صاحب حقیقی جان و جسم و روح و همه چیز ما، شب قدر واقعی شما هستید و اسم اعظم شما هستید و صاحب و ولی امر ما شمایید و حضرت علی شما هستید و.... پیشاپیش سالروز شهادت جد محترم و مظلوم تان را تسلیت عرض می کنیم. جان ما قربان تپش های قلب محزون و فدای اشک های جاری شما. شیعۀ خوبی برایتان نبوده ایم ولی هل یرجع العبد الآبق الا الی مولاه؟ التماس دعای فجیع داریم. خیلی ممنون.
گر چه باشد لیلة القدر آن خط مشکین مرا/صبح رخسار ترا شام غریبان گشته است!
صلوات الله علیک و عجل الله تعالی فرجک الشریف و المبارک.


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
... نجفی

نظرات  (۱)

الهی شب قدر را قدر بدانیم...

شهادت مظلومانۀ مولی الموحدین امیرالمؤمنین تسلیت باد.
پاسخ:
الهی آمین
بر شما و تمام شیعیان سابق و حاضر و لاحق تسلیت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">