تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

لعن؛ آری یا نه؟

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ق.ظ

لعنت فرستادن بر دشمنان خدا، اصلا درست است یا نه؟ باید مفهومی باشد یا مصداقی و با ذکر نام می شود؟ فایدۀ لعن چیست؟ جایگاه لعن در هندسۀ دین اسلام کجاست؟ آیا لعن به صورت علنی جایز است یا نه؟ فلسفۀ لعن چیست؟ اگر با لعن کردن ما آسیبی به یک مومن برسد آیا ما مسئول آن آسیب و شریک جرم زیان وارده به وی هستیم؟
دو تن از دوستان نسبت به نظر یکی از همسایگان که با سانسور ما همراه بود، اظهار نظر کرده اند. خواستم در این باره بحث کنم. به ویژه با نزدیکی سالگرد کشته شدن عایشه به دست معاویه و قضیۀ لعن و سب یاسر الحبیب-که مثلا یک روحانی شیعی کویتی است- و داستان مباهلۀ آبروبر او، شاید بی مناسبت نبود این مسئله مطرح شود. اما حوصله نوشتن مفصل ندارم و مطلبی را که دقیقا هفتۀ قبل با یکی از مثلا دوستان در واتس آپ در این باره داشتم را اینجا می نویسم:



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۳۰
... نجفی

نظرات  (۳)

کجا؟
:(
پاسخ:
همینجا خب.

یعنی بعدا می نویسید ؟
آخه دو نقطه گذاشته بودید فکر کردم در ادامه ی همین پست هست
پاسخ:
بله. شرمنده. چون باید بنویسم، بعدا می نویسم. اگر کپی کردن بلد بودم. تایپ نمی خواست.
سلام
خب چرا نوشته رو نصف و نیمه رو رها می فرمایید؟

اسم یاسر الحبیت را هم آوردی اما ناقص. 
پاسخ:
من خودمم رها هستم. ازمطالب ول و رهاشده و ناقص و الکی ام تعجب نکن اخوی.
یه عقیق هست اینجا کم میاد. ایشون اطلاع داره من تو وب سابق بلکه اسبقم چقدر عیار ناقصی ام بالا بود. در حد به قول بچه ها، لالیگا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">