تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

انی قد رزقت حبّها...

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۰ ب.ظ

1- عن أبی الحسن الأول ( علیه السلام ) قال قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله وسلم : « إنّ اللّه اختار من النساء اربعاً : مریم و آسیة وخدیجة وفاطمة »/ الخصال للصدوق : ج ١ ، ص ٩٦ ، البحار للمجلسی : ج ١٦ ، ص ٢.

امام کاظم(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که حضرت فرموده است: خداوند از میان زنان، چهار زن را برگزید: مریم، آسیه، خدیجه و حضرت فاطمۀ زهرا(علیها و علیهن السلام).

2- عن عائشة قالت : ما غِرتُ على امرأة ما غِرتُ على خدیجة ، ولقد هَلَکتْ قبل أن یتزوجنی بثلاث سنین... / صحیح مسلم : ج ٧ ، ص ١٣٤

عایشه-علیها ما علیها- می گوید: غیرتی نشدم بر هیچ زنی مانند غیرتم بر خدیجه، وی سه سال قبل از اینکه او[حضرت محمد] مرا به همسری برگزیند، هلاک شد!!!
http://www.sibtayn.com/fa/media/com_hwdmediashare/files/df/78/33/6eaf4594687b575fa9e6ca48549a20b2.jpg

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الف) برای شرح اوج او چه گویم بهتر از اینکه / پیمبر همسر او باشد و زهراست فرزندش.(حضرت مولی الموالی امیرالمؤمنین علی علیه السلام هم داماد عزیزشه)
ب) بحث از «مفاضله» و رتبه شناسی اهل بیت(ع)، خیلی جالب نیست، ولی عند التحقیق مقام حضرت زینب کبری و حضرت معصومه از مقام حضرت مریم و حضرت آسیه و حضرت خدیجۀ کبری، بالاتره و البته مقام حضرت خدیجۀ نازنین هم خیلی بالاتر از مقام حضرت مریم و آسیه.
ج) خدایا شفاعت مادر نازنین حضرت زهرا رو روزی همۀ ما شیعه ها کن و عجل فی فرج ولده المطهر المبارک الزکی، حجة بن الحسن المهدی...
د) ادبت رو برم عایشۀ با ادب. به امید رجعت.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۵
... نجفی

نظرات  (۱۱)

سلام
اگر مایل به دریافت آخرین اطلاعات درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی هستید به سایت ما رجوع کنید.
سایت تیه.
در مورد ترورهای بیولوژیکی می خواهید بدانید به سایت ما بیایید.
منتظر حضور سبزتان هستیم
پاسخ:
سلام
حضور سیاهمان را هم به گور خواهی برد برادر
چه برسد به حضور سبز نداشته مان
:)
اصلاً عایشه را بر نمی تابم.!
گاهی اوقات تا مرز لعنت پیش میرم. اما، بنا به مصلحتی توقف میکنم و به خدا واگذارش میکنم...

فدای مرام حصرت خدیجه سلام الله علیها که حتی نزد ما شیعیان هم مظلوم است.
پاسخ:
پ نه پ!
بیا بر بتاب:)))
آی گفتی نایب.
گاهی اوقات میگم شاید اگه این چهارده معصوم گل و گلاب با حضرت عباس و حضرت زینب و حضرت ابوطالب و حضرت معصومه و حضرت رقیه و حضرت ام کلثوم و حضرت علی اکبر و بقیۀ انوار مطهره، مال یه آیین و مکتب دیگه بودن اونا بیشتر از ما قدرشون رو می دونستن و این اندازه مظلوم نبودن.
بعد می بینم اصلا نباید اینجور فکر کرد. ذات دنیا اینه که حقرو نشون نمیده و تو عصر ظهور و بعدش تو قیامت و آخرت، مقام واقعی حضرات اهل بیت(ع) مشخص میشه.
در ضمن کی گفته یه آیین و مکتب دیگه اگه این انوار رو داشتن از اونها بهتر استفاده می بردن؟ انوار طاهره مال همۀ بشریت و بلکه همۀ خلایق بوده. همون که مکتب و آیین های دیگه نتونستن تو عالم ذر، که همین الانم در دسترسه و جریان داره، بهره برداری کافی کنن کمرشون بشکنه و دندشون نرم.
خدا به ما توفیق بیشتر برای شناخت مکتب ائمه و ترویج اون مکتب نورانی بده.

۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۹ میثم علی زلفی
علیه ما علیه کامم را تلخ کرد با این حدیثش
خدا با پدرش محشور و هم نشینش کند
پاسخ:
از بس بعضیا نحوست دارن حتی احادیثشون هم کام تلخ کنه.
من این دعا رو نمی کنم.
چون معلوم نیست مقام باباش به خودش برسه.
ظاهرا منفی ترین فرد مذکر هستی، عمره و منفی ترین زن هستی، عایشه. میگه: این عایشه در زنان چون عمر است...
به خاطر همین، همنشین شدن با پدرش، شاید تخفیف براش باشه. خدا با عمر محشورش کنه. البته سنیا از این جور دعاها خوششون میاد.
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۲۲ آب‌گینه موسوی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
الهی آمین.
چقدر این بانو عزیز است و بزرگ است و... عاشقانه‌هایش برای پیام‌بر...

خدا عایشه و پدرش و همهٔ دشمنانِ خدا را **** کند! 
پاسخ:
عاشقانه ها با پیامبر...
با اینکه لفظ مبارک! عشق در احادیث، چندان وارد نشده جز یک بار در مورد انسان هایی که عشق کورشان می کند و یک بار در مورد شهدای کربلا و چند مورد دیگر که شاید به ده مورد برسد یا نرسد، یک مورد هم از حضرت نبی اکرم پیرامون حضرت خدیجه ی کبری است که : کنتُ لها عاشقا....الخ
الهی آمین
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۴:۲۳ آب‌گینه موسوی
بابتِ تصویر نوشته هم بسی تشکّر. مأجور باشید.
پاسخ:
ایشالله من و بقیه با دعای شما.
غیرت در این جا به معنای حسادت است آیا؟!
و این که علیها ما علیها به چه معناست؟
باور کنید من سرچ می کنم ولی نه این رو پیدا کردم نه آن یکی شعر عربی که شما یه بار نوشته بودید من معنی خواستم شما فرمودید برو سرچ کن یا از دیکشنری! عربی کمک بگیر !
من هم سرچ کردم اما یافت نشد دیکشنری عربی هم ندارم متاسفانه از ترانسلیت هم کمک گرفتم درست معنی نکرد :((
 لذا خواهشمندم به جویندگان علم !کمک بنمایید
پاسخ:
بله. به معنای حسادت است. به معنای غیرت هم باشد باز خوب نیست. غیرت امری مردانه است!
علیها ما علیها در لغت، یک دعای خنثی است. یعنی: بر او باد آنچه که لایقش است.
اگر مرد باشد می گوییم: علیه ما علیه.
اگر چه به رغم معنای خنثایش، معمولا در بطن خود، معنای منفی آن، غالب است. به بیان ساده تر: علیه ما علیه، یا علیها ما علیها، معادل همان لعنت خدا بر او باد است.
ولی چون دستور داریم و عقل هم همین را می گوید که از آفات لعن علنی دوری کنیم، به کار بردن علیه ما علیه و مشابه های آن، هم دست آدم را برای انکار اینکه لعن کرده باز می گذارد و هم ثواب لعن را در صندوق اعمال انسان، ذخیره می کند.
البته من خودم گاهی موقع بحث با برخی دوستان طلبه ام که ضد ابن عربی یا مولوی هستند، برای خوشحال شدن آنها تعبیر علیه ما علیه را در مورد این دو بزرگوار به کار می برم. مقصودم هم ، معنای بطنی آن تعبیر نیست و مراد لفظی اش را قاصدم. هم دوست ها خوشحال شده اند هم من رحمت به ابن عربی و مولوی فرستاده ام.
یادم نمیآید. کدام شعر بود؟ البته من کاملا به عربی مسلط نیستم ولی بفرستید ببینم خاکی به سرم می ریزم ترجمه اش کنم:)
بعد من گفتم برو و بگیر؟ اگر فعل مفرد به کار برده ام و ما ظننت هذا، عذر می خواهم.
ترانسلیت گاهی انسان را بیشتر گمراه می کند. ولی در مجموع آینده درخشانی دارد.
موفق باشید جویندۀ علم و طلبۀ دانش:)
کاش من هم جرات می کردم از روی جد، خودم را جوینده دانش بنامم.
تشکر از نظرتان
حاج  آقا شهاب مرادی از اون آدمایی هس که همه ی سعی ش رو میکنه تا بیشتر حواسمون به ام المومنینی ِ بانو خدیجه باشه . 
یادمه یه باری گفتن که اسم خدیجه دیگه یه جوری شده که کسی روی دخترش نمیذاره . بیایید واسه اینکه از مهجوریت درآد ، لااقل یه روز ... دختر هامونو خدیجه صدا بزنیم .

کل دخترای فامیل ما اون روز ، یه دست ، خدیجه شده بودن ...
خوب بود . لااقل وقتی میگفتیم خدیجه ، حواسمون بود که این اسمو واسه بزرگداشت یه بزرگی به کار می بریم ...
پاسخ:
چه خوبه که آدم تلاشش تو  حذف امواج بد یا ایجاد و اثبات امواج خوب باشه.
تشکر بسیار
سلام. این 4 تا ستاره تابلوست چیه دیگه 
فکر نمیکنید اگه کلا اون خطو حذف میکردیم بهتر بود؟!!!
پاسخ:
سلام.
دوست گرامی، فرمایش شما متین است. تشکر.
به دل نشست. مخصوصا مستند بودن شون.
ولی اجازه ندید اهانت به مقدسات رفقای اهل سنت صورت بگیره. 
معتقدم حقایق رو بگیم بدون الفاظی مثل لعنت. نایب خوب گفت: برنتافتن. و امثالهم.

خدا به عزت شما بیفزاد. 
یازهرا س
پاسخ:
تشکر از کامنت شما
البته جای بحث دارد برادر یا خواهر گرامی.
ام المومنین...
مادر مهربان...

مرا به نام مادرم صدا بزن...
پاسخ:
مادر مهربان. مهربان مادر. 
عقیق به نظر شما حضرت فاطمه ی زهرا، ام ابیها هست، ام امها هم هست؟ از حیث رتبه.
برادر هستم برادر.
البته یه توک پا تا کریمانه اومده بودید، کاشفیت از نام ام شده بود.
پاسخ:
سلام. امان از پیری و آلزایمر. اصلا یادم نیست.
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">