تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

یاد او ورد زبانم، ورد او درمان جانم!

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

...
آدم نازنینی است.

اهل خوانسار است و لر!

کامپیوتر جلویش روشن است و یک صفحۀ ورد را باز کرده، با رنگی دلنشین. قبلا دیده بودم پسرم صفحات پاور پوینت می سازد که رنگی است، ولی نمی دانستم در اصل ورد هم بتوان این عملکرد را پیاده کرد.

می گویم لطف می کنید بگویید چگونه رنگ صفحه را عوض کرده اید؟ اخر من وقتی چند ساعت تایپ می کنم چشمانم گاهی درد می گیرد و نور صفحه زیاد است.

می گوید کاری ندارد. درعرض کمتر از ده ثانیه به من یاد می دهد که بروم قسمت «Page layout» و از بخش «page color» یک رنگ متناسب، مثلا سبر تیره یا بادمجانی را انتخاب کنم.

به خانه که می آیم می بینم پیج کالر من در قسمت Design قرار دارد.

Word برای خودش جهانی دارد. که خوب است گاهی برخی قاره هایش را کشف کرد!

پ ن: از هر گونه نکات میانبر و اموزنده پیرامون تایپ استقبال می کنیم:)

با سپاس بسیار.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
... نجفی

نظرات  (۳)

سلام.

یکی از قابلیت های ورد، امکان حاشیه نویسی و کامنت گذاری در حواشی صفحه است که برای مؤلفین و ویراستاران خیلی کاربرد دارد.
پاسخ:
سلام. تشکر.
اما الاحسان بالاتمام یا اخا.
راهش؟
من این اواخر نحوه استفاده از "ریپلیس" توی ورد رو یاد گرفتم. زیر find. خیلی خیلی کارایی داره و تو صرفه جویی در وقت مفیده.
۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۱۶ آب‌گینه موسوی
یکی از مواردی که به من خیلی کمک کرد، این قابلیّتِ پاک‌کردنِ کدهای مخفیِ متونی است که از صفحاتِ وب کپی می‌کنیم. روشش را یادم رفته ولی با جستجو می‌توانید ببینید. این عبارت هم خیلی راه‌ها را به آدم پیشنهاد می‌دهد: قابلیّت‌های ورد و یا شبیه به آن...
پاسخ:
قضیه ی کدهای مخفی رو نفهمیدم.
سپاس بسیار
چشم
۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۱ آب‌گینه موسوی
وقتی متنی را از روی یکی از صفحاتِ اینترنت کپی می‌کنید گاهی کدهای مخفی دارد که در پیست کردن مشکل ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">