تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

کس نداند بر چه قولی؟ بر چه ضربی؟ بر چه ساز؟

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ب.ظ

وزیر ارشاد و پیشنهاد راهگشا:
باید آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم

✒ دارم به روزهای زیبایی فکر می‌کنم که همه مون تو سالن های کنسرت نشستیم و در حالیکه نورهای آبی و سبز لیزری تو هوا میچرخه، مجری پشت بلندگو می گه : حالا این شما و این ملا فرهاد فخرالدینی! همه مون کف مرتب می زنیم .
ملا فخرالدین میاد پشت تریبون و‌میگه: «رب الشرح الصدری و یسرلی امری واحلل عقده من جهازی لاسیما بیانو و تار»
بعد ادامه میده: مومنین و مومنات عزیز بنده ملافرهاد فخرالدینی مجتهد متجزی، دیشب بین تعقیبات نماز آهنگی ساختم که الان به همراه مابقی هم حجره‌ای های «حوزه علمیه هنر و اجتهاد» براتون اجرا می کنم فقط خواهش شئونات ما علما رو رعایت کنید و فقط با دو انگشت دست بزنید. حالا همنوایان رو معرفی می کنم:
ملا کیهان کلهر( یکی فریاد میزنه : تکبیر! ملت: الله اکبر. الله اکبر) ملا سالار عقیلی( عقیلی وارد میشه یکی داد می زنه: صل علی محمد بوی ممرضا اومد) ملت یاد محمدرضا شجریان می افتن و صلوات محمدی پسند میفرستن و هر بار یکی میگه :« بلن تر برفست).
اخوان آیات عظام کامکارها( کامکارها وارد میشن) دوباره صلوات .
موسیقی شرعی با صدا و ساز آواز آهنگسازها و‌موزیسین‌هایی که به پیشنهاد علی جنتی وزیر ارشاد رفتن حوزه و مجتهد شدن و احکام رو استنباط کردن اجرا میشه.
بوی گلاب و عطر تی رز فضا را گرفته و تسبیح شاه مقصود که از شدت تاثیرات روحانی موسیقی شرعی تو دستها میچرخه فضای معنوی زیبایی ایجاد کرده.
موسیقی که تموم میشه ملت دست همو میگیرن و بعد انگشتو میذارن رو لباشون و پیشونیاشون و میگن : تقبل الله!
بعد از مراسم هم مجری از حضار بخصوص عزیزان نیروی انتظامی می‌خواد که سوالات شرعیشون رو بعد از مراسم از ملا کلهر و ملا فرهاد بپرسن و تاکید میکنه :
«اون عزیزانی که پرسیدن کفاره گوش دادن ترانه‌های تتلو چقدره بدونن فتوای علمای موسیقی منجمله ملا محمد رضای شجریان اینه که کفاره گوش دادن به آهنگ تتلو به اندازه قیمت سه تا تنبکه»
در پایان مراسم با دعای وحدت به پایان میرسه و مجری ابراز امیدواری میکنه اون خواهرانی که به دلیل عذر شرعی نتونستن حضور پیدا کنن هم بزودی امکان حضور در مراسم رو پیدا کنن و مجددا تشکر میکنه از وزیر ارشاد که با پیشنهاد راهگشای خود ابواب فقه و اجتهاد را بر هنر گشودن و آرزو میکنه انشالله مابقی هنرمندان بالاخص در هنر حرکات موزون از همین روش و با استنباط احکام به درجه اجتهاد و استنباط برسن و مثل موسیقیدانان عاقبت به خیر شن.
عارضم که در اخبار اومده بود آقای علی جنتی همچنین پیشنهاد کردن علما هم دستگاه های موسیقی یاد بگیرن که این یکی رو تستسترون نمیکنم طنزشو بنویسم.
منبع: اینجا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۴
... نجفی

نظرات  (۲)

این پست می طلبد که یک سلام موسیقیایی، موزیکالانه و شادمانه از نوع مفرح و مصرّح و هنری و علی جنتی پسند خدمت شما عرضه بدارم...

اندکی صبر بفرمایید همین اتفاق هم می افتد. 
گذاشتند برای دور دوم ریاست جمهوری روحانی. با عملیات برجام 2
پاسخ:
:(((
۰۶ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۵ علیرضا رحیمی
پیشنهاد داده اهنگساز ها رو به حوزه بفرستن... پیشنهاد نداده که حوزه رو بفرستن کنسرت ها... نه آهنگسازی میاد حوزه و نه حوزوی میره اهنگساز بشه... مگر کسی که قصد ایجاد فتنه و بد نام کردن دین و حوزه رو داشته باشه یا تقوای لازم رو نداشته باشه... کار باتقوا درست میشه ... مسئله اینقدر هم سخت نیست...
پاسخ:
1- من فقط کپی پیست کردم
2- پیشنهاد، می تونه خوب باشه و می تونه بد.
3- در مورد این پیشنهاد آقای وزیر اظهار نظری نکردم. هر چند به نظرم سر در گم ترین وزارت ارشاد تاریخ انقلاب و خبیث ترین وزارت ارشاد همین دوره س. حتی از مسجد جامعی و مهاجرانی هم بدتر.
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">