تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

العقل، ما عُبد به الرحمن....

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ب.ظ

امروز سیزدهم شوال است. سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی بروجردی. ایشان 57 سال قبل؛ و بر اساس تاریخ شمسی 55 سال قبل؛ وفات نموده و در حرم حضرت معصومه(س) مدفون گشتند. برخی اشارات وجود دارد که ایشان آخرین مرجع تقلید عصر غیبت امام عصر(عج) است که دارای مرجعیت فراگیر جهانی می شود. به بیان دیگر پس از ایشان دیگر هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند وسعت مرجعیت ایشان را بیابد و تا به حال نیز این گونه بوده و حتی امام خمینی نیز مرجعیتی به سان مرجعیت مرحوم بروجردی نداشت. خدا کند خیلی طول نکشد و زودتر آقا تشریف بیاورند از دست این امور راحت بشویم! البته در زمان ظهور هم بحث اجتهاد و تقلید و مراجع تقلید وجود دارد، ولی با تفاوت هایی نسبت به این دوره که دورۀ انسداد باب علم است به چند معنا.
گفته می شود آلبرت انشتین مکاتباتی پنهانی با مرحوم بروجردی داشته است و به مذهب شیعه گرویده است. البته حقانیت مذهب نورانی ما وابسته به شیعه شدن انشتین نیست و اگر امثال ابن سینا و انشتین و خواجۀ طوسی این گونه نبوده که مغز خارق العاده و دانش وافرشان آنان را بدوا یا در میانۀ راه به حقانیت مذهب ما رسانده باشد، عار و ننگی برای شان خواهد بود. اگر هم راه را یافته باشند خب تعجبی نیست. اصل در انسان های نابغه این است که مسیر درست را از مسیر نادرست تشخیص دهند و الا نابغگی بخورد توی سرشان که وزر و وبالشان خواهد بود و افراد عامی دور افتاده ترین روستاهای بورکینافاسو بر اینان ترجیح دارند. البته خب رسانه های جهانی که معنویت گریز هستند معمولا با جعل سند یا هر راه دیگر، سعی در انکار وقایعی چون ره یابی بزرگان دارند. ولی در هر حال بیت مرحوم بروجردی این ارتباطات را تایید کرده است.(اینجا)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۸
... نجفی

نظرات  (۲)

۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۱ کوثر متقی
چه عجیب و جالب
ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم.
در نقد و رد این مطلب مراجعه کنید به مقالات جناب رسول جعفریان در وبلاگ ایشان.
همچنین عدم وجود خارجی شخصی به نام دکتر ابراهیم مهدوی و خیانت آگاهانه ی افرادی که با اشاعه ی چنین مطالبی در صدد تخریب تشیع هستند به این عنوان که به مطالب بی پایه و اساس جهت حقانیت خود استناد می کنند.
پاسخ:
سلام و سپاس از شما.
ان را قبلا خوانده ام. چنانکه نامه ی جعلی انشتین در نفی ارتباط خود با مرحوم بروجردی. و نیز چندین مطلب دیگر در سایت های و وبلاگ های علیه این مطلب. از جمله سایت شایعات.
به رغم خواندن آن مطالب، این مطلب را نوشتم.
گاهی جوهره ی یک مطلب درست است، حواشی و افزوده ها نادرست است.
در عین حال مذهب شیعه، محتاج شیعه شدن امثال انشتین نیست و حقانیت آن با چیزهای دیگر اثبات شده است.
اگر نوابغ هم راه نیافته از این دنیا رفته اند نوابغی بی توفیق بوده اند.
نابغه ی اصلی کسی است که از این دار دنیا و سرزمین تزاحم، رخت سالم به قبر ببرد.
با این حساب روستانشینان جنوب ایلام هم نابغه اند به اعتباری.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">