تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

الذین تتوفاهم الملائکة طیبین...

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

زمان بی پولی در کراچی که بودم یک شب مولای کائنات، حلّال مشکلات؛ امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه الصلوة و السلام-اللهم صل علی محمد و آل محمد- را در خواب دیدم. گفت که: سید طیب! شما در بابت! من کتابی نوشتی؟
گفتم: آره.
گفت: اسمش چیه؟
گفتم: ابوتراب
گفت که چاپ کردی آن را؟
گفتم: نه.
گفت: چرا؟
گفتم: می ترسم.
گفت: از کی؟ از مخالف[یعنی از سنی ها] یا از موافق؟
گفتم: از هر دو!
گفت: چاپ کن. من هستم. چاپ کن.
لاهور که آمدم این کسی که دعوت کنندۀ من بود دشمن شد و ماهانۀ ما را برید و دوباره بی پولی آمد.
بعد من به خودم خطاب کردم که سید طیب! تو چقدر بی توفیقی. مولا آمد در خواب تو و گفت کتاب را چاپ کن. تو کتابت را چاپ نکردی. بردم پهلوی یک ناشری که بزرگترین ناشر لاهور بود. گفتم این کتاب را در شأن حضرت علی علیه السلام نوشتم و اسمش هست: ابوتراب در نظر عایشه و اصحاب.
چاپش کن. پول هم ندارم. خودت چاپش کن. بفروش و پولت را بگیر.
گفت: اشکالی ندارد.
آقا این کتاب را چاپ کرد و آن قدر مقبول شد که شرق و غرب پاکستان را گرفت. خیلی از سنی ها به وسیلۀ این کتاب شیعه شدند و من هم آنقدر پولدار شدم که به وسیلۀ پول این کتاب، در آنجا خیلی کتاب ها را نوشتم و چاپ کردم.

کتاب طیب عالم، پیرامون زندگانی آیت الله سید طیب جزایری، ص 29 و 30.

«««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»
یک مجموعۀ سه جلدی پیرامون علمای شیعی دارای رویکرد بین المللی را معاونت بین الملل حوزه در دست نشر دارد که جلد او را یک گروه که بنده هم کوچکترین و نادان ترینشان بودم نوشته ایم و جلد دوم و سومش را بنده به تنهایی نوشته ام. از این مجموعه فقط همان جلد اول چاپ شده و باقی مجلدات هم شاید تا دو سه ماه دیگر از چاپ خارج شود. برخی از شخصیت های هندی و یا ایرانی ساکن هند را در مجموعه آورده ایم.
اما برای بعضی گرفتار کمبود محتوا بودیم و مصادر و منابع مکتوب هم درد خاصی را دوا نکرد و محتاج رفتن به نزد علمای هندی و پاکستانی شدیم. خصائص آیت الله سید طیب جزایری را بیشتر به سبب همان قضیه شناختم و قبلا به جز حضور در برخی نمازهای جماعت ایشان، توفیق خاصی در بهره وری از محضرشان برایم دست نداد. ایشان از نوادگان دانشمند اخباری شهیر مرحوم محدث جزایری- از شاگردان برجستۀ مجلسی ثانی- است. وی با اینکه اصالتی ایرانی داشت از علمای مطرح هند بود و کتاب های متعددی به زبان های مختلف نوشته است. معمولا طلاب هندی و پاکستانی با وی مرتبط بودند. حدود 45 روز قبل به دیدار حق شتافتند و در یکی از اتاق های صحن امام رضای حرم حضرت معصومه(صلوات الله علیها و علی آبائها و اخیها و ابناء اخیها) رخ در نقاب خاک کشید. تولد 1344ق/رحلت 1437ق(5 دی 1394).
شادی روح ایشان و ارواح همۀ شیعیان صلوات.

                                                                     سید طیب در جوانی(لاهور)

سید طیب جزایری

سید در اواخر زندگانی

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
... نجفی

نظرات  (۴)

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۰۳ آب‌گینه موسوی
اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

متشکّرم.
پاسخ:
اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
من هم متشکر که به این وبلاگ الکی سر می زنید.

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۰ آب‌گینه موسوی
تقاضا می‌کنم! استفاده می‌کنم.
پاسخ:
ایشالله که اینطوره. من که همیشه زبون حالم نسبت به وبلاگم اینه: ما را به خی تو امید نیست شر مرسان .
۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۳۷ طاهره حاجی علیخانی
سلام حالا اسم این مجموعه سه جلدی چیه؟
من هم ایشون رو نمیشناسم! ئه پس اواخر قم زندگی می کردند ؟ اون کتاب ابوتراب ... به چه زبانیه؟
خدا رحمتشون کنه...ای بسا عالم(شاعر) که بعد از مرگ زاد ، چشم خود بربست و چشم ما گشاد! 
تغییر با اجازه جناب اقبال لاهوری!
پاسخ:

سلام

بله قم بودن.

کتاب ابوتراب فارسی یا اردو باید باشه شایدم انگلیسی.

شرح حال سید طیب

اسم مجموعه:

"طلایه داران تبلیغ بین المللی تاریخ تشیع"

اسمش البته طولانیه و من مخالف اسمش بودم ولی اونا! اسمشو گذاشتن. به خصوص لفظ طلایه برای بعضی از اون علما، زیاد از حد بود.

تشکر از تصرف شعری تان.

۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۲۵ طاهره حاجی علیخانی
سلام علیکم
عجب اسمی داره این کتاب
ممنون بابت معرفی شرح حال
در جواب سوال شما که گفتید شما از تین دست آدم ههارو هم میشناسید؟  ممن متوجه منظ.ر نشدم ! اگر منظور دوستان وبلاگی و یا دوستان وبلاگ نویس است بله میشناسم خب چطور مگه؟
پاسخ:
نفهمیدم چه نوشتید؟
ترکی مغولی بود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">