تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

مهدی بیا که جهان در انتظار توست!

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۳ ق.ظ

«مهدی بیا که جهان در انتظار توست!»

این را با خط خیلی خوشی در شیشۀ پشتی ماشینش نوشته است. قاعدتا از این ماشین های چند صد میلیونی است. من چیز دیگری درباره اش نمی دانم. کلا ماشین شناسی ام ضعیف است و اگر نخندید می گویم تا همین چند سال قبل حتی پراید را با پژو قاطی می کردم. اگر پدرم وانت(و یک ماشین دیگر) نداشت حتی در شناخت اینها هم به اشتباه می افتادم. این ماشین هم از همین ماشین های گران است. چند صد میلیونی ها. دیگر نمی دانم اسمش چیست. قیمتش به میلیارد می رسد یا نه؟ صاحبش قمی است یا زائر است؟ قطعات یدکی اش در بازار ایران پیدا می شود یا نه؟ نمی دانم. فقط آن را در یکی از خیابان های قم دیدم.

بعد کمی با خودم فکر کردم. این آدم نه حالا بیاید از این پرایدهای در پیتی و پر هوادار(البته هواداری از سر اجبار) بخرد، اما می تواند یک ماشین شصت هفتاد میلیونی بخرد و زندگی اش هم بچرخد و لابد از رانندگی هم لذت ببرد. دیگر چه نیازی است که صدها میلیون پول زبان بسته را فدای این لگن!!! کند.

با بقیۀ پولش نه برای غریبه ها، که برای اقوامش که درمانده و گرفتارند قدم خیری بر دارد. بعدش ذهنم می رود به سوی اینکه واقعا این شعار با این ماشین می آید؟

انسان ها در زندگی دارای دردهای بسیار هستند و گویا! آیۀ قرآن است که انسان در رنج آفریده شده است. شاید کسی بگوید اتفاقا این دست افراد هم باید شعار مهدی بیا، مهدی بیا، را سر بدهند تا مشخص شود حتی این افراد هم از زندگی به رنگ فعلی کلافه بوده و اینها هم منتظر! آمدن آقا هستند.

من از این زاویه نمی نگرم. این را می دانم که خدا می تواند بدون توجه به رفتار و کردار ما در یک روز تمام مقدمات ظهور را فراهم سازد. اما بالاخره از باب سبب و مسببی هم که شده باید ما بجنبیم و در رفتار و کردار و گفتار خود اندکی مهدوی شویم تا آقا بیاید. وقتی وسیلۀ نقلیۀ من، مظهر اسراف است و شاید با ملحقاتی چون مال حرام و چشم و هم چشمی و... هم قاطی است، اینکه در پشت ماشینم شعری از گوگوش را بنویسم شاید بهتر باشد تا اینکه شعاری را بدهم که در عمل بر خلافش رفتار می کنم. یزیدی رفتار کردن و شعار حسینی سر دادن ظاهرا هووی هم اند!
جای بحث بیشتری دارد. می گذرم. اهل فن مثل همین کوثر خودی باید بحث کنند نه ابجد خوان بی سوادی چون من.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۶
... نجفی

نظرات  (۳)

در وطن ما این قدر ماشین الکی گرون هست که اگر کسی بخواد خودشو منتظر نشون بده باید با پای پیاده و وسایل نقلیه عمومی مسیر گز کنه
اصلا این از نشانه های شخص منتظر بود انگار که مرکب گرون سوار نمیشه؟؟!!!
پول برای پراید دادن یه نوع اسراف و اصلا گناه کبیره ست !!
اصلا به گمانم از سیاست های نظام ماست که همه با هم منتظر ظهور بشیم و خرج مرکب نکنیم!!
وگرنه در بلاد کفر همین چند صد میلیونی ها با چند میلیون ناچیز!!(اندازه پراید دست سوم) در دسترس و معمولا هم پشت فرمانش یه پیر زن  نشسته


پاسخ:
[نجفی در حال سرخاراندن و تفکر]
تشکر
۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۶ آب‌گینه موسوی
:))
آخ گفتید ماشین . جوونی هام زنده شد . یه زمانی عشق ماشین بودم . در و دیوار اتاقم هم پر پوستر ماشین . تنها نقاشی هم که بلد بودم بکشم ماشین بود و جنگل ! سر هنر راهنمایی یکی از ماشین هایی که کشیده بودم ( از روی آئودی تی تی طرح زده بودم ) تحویل معلم هنر دادم و ایشون هم فقط نزد پس کله ام وگرنه هر چی دلش خواست ، گفت و بد جور چپ افتاد باهام !
البته توبه نمودیم از ماشین دیدن و حرص خوردن من باب نداشتن شان !
.
.
اصل حرفتان را قبول دارم ها . اما این آخرش که گفتید این پولدار هایی که پول شان را هم اتفاقا به نمایش گذاشته اند ، اگر آهنگ گوگوش را بزنند پشت ماشین شان بهتر از این شعر هاست خیلی نه . یک وقت هایی بود که فکر میکردم اهل بیت و صاحب الزمان و روضه و اشک و هیئت و ... این ها فقط برای رده متوسط رو به پایین است و بالا تر که بروی خیلی خبری از این حرف ها نباید باشد، مگر به صرف تشریفات ! مثل نذری های ایام محرم ِ زعفرانیه و طلائیه و اقدسیه !
بعد ها که یکهو پایم باز شد به جمع بچه خفن پولدار های تهرون فهمیدم که نه ، این جوریام نی!
اتفاقا همین پولدار های کاخ نشین سعادت آباد هم بیا و ببین که چه برو بیا هایی با حضرت رب دارند و اتفاقا به چشم دیدم که اگر زندگی شان مرفه است ، از طرفی وقتی کمکی بر بیاید از دست شان دریغ نمی کنند ( بدیهیه که در مورد همه صدق نمیکنه و تنها دسته ای محدود مشمول این حرفن )
قصه ی ما همون قصه ی صحبت مولا ست . ما اهل علی نشدیم هنوز ، که بخوایم از دنیا به دو قرص نان و کهنه جامه ای رضایت بدیم ؛ اما همین که تلاش کنیم روراست باشیم و یه کمم پرهیزکاری چاشنی زندگی مون کنیم هم امامو یاری دادیم ...

پاسخ:
همه پاشیم. به افتخار جناب سوران عجیب و غریب، یه کف مرتب!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">