تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

خوشا به حال ما شیعیان و یا محبان ائمه....:)))

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۱۳ ق.ظ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله لِعَلِیٍّ علیه السلام: یَا عَلِیُّ إِنَّ مُحِبِّیکَ یَفْرَحُونَ فِی ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ عِنْدَ خُرُوجِ أَنْفُسِهِمْ وَ أَنْتَ هُنَاکَ تَشْهَدُهُمْ وَ عِنْدَ الْمُسَاءَلَةِ فِی الْقُبُورِ وَ أَنْتَ هُنَاکَ تُلَقِّنُهُمْ وَ عِنْدَ الْعَرْضِ عَلَى اللَّهِ وَ أَنْتَ هُنَاکَ تَعْرِفُهُمْ (بحارالأنوار ج6 ص200)
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:
ای علی! محبان تو در سه جا شاد می شوند: 1- هنگام خروج جان از بدنشان در حالی که تو شاهد بر آن هستی 2- هنگام سؤال و جواب در قبر در حالی که تو در آنجا در حال تلقین به آنها هستی 3- هنگام عرضه اعمال ایشان در برابر خداوند متعال در حالی که تو در آنجا آنها را می شناسی [و یا آنها را معرفی می نمایی].
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابوخالد کابلی گوید خدمت حضرت امام زین العابدین علیه السلام وارد شدم گفتم یابن رسول الله مرا خبر دهید بکسانی که خداوند طاعت و مودت ایشان را فرض کرده و (نیز) واجب فرموده بر بندگانش که بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله بانها اقتدا کنند.
حضرت بیان فرمودند تا رسیدند بامام دوازدهم، بعد حضرت امام زین العابدین (ع) بشدت گریه کردند... تا حضرت کلام خود را باینجا رسانید:
یا ابا خالد ان اهل زمان غیبته و القائلین بامامته و المنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان لان الله تعالی ذکره اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفه ما صارت به الغیبه عندهم بمنزله المشاهده و جعلهم فی ذلک الزمان بمنزله المجاهدین بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله بالسیف اولئک المخلصون حقا و شیعتنا صدقا و الدعاه الی دین الله سرا و جهرا و قال علیه السلام انتظار الفرج من اعظم الفرج
ای اباخالد اهل زمان غیبت او که قائل بامامت آن بزرگوار و منتظر ظهور او هستند از اهل هر زمان افضل هستند زیرا خداوند تعالی آن قدر عقلها و فهمها و معرفت بایشان عطا فرموده که غائب شدن امام علیه السلام در نزد آنان بمنزله مشاهده است و خداوند قرار داده آنها را در این زمان بمنزله جهاد کنندگان به شمشیر پیش رسول خدا صلی الله علیه و آله ایشانند مخلصین حقیقی و شیعیان راستین ما و دعوت کنندگان بسوی دین خدا در پنهان و آشکار و سپس فرمود انتظار فرج بزرگترین فرج است.
ـــــــــــــــــــــ
خب از باب خودزنی می شود گفت ما در معنای واقعی، شیعه و نیز منتظر نیستیم. ولی جواب این است که شیعه و منتظر مقوله هایی تشکیکی و دارای مراتب اند و اتفاقا احادیث زیادی وارد شده که همین شیعه شناسنامه ای و انتظار ظاهری را مدح کرده اند. از این جهت هیچ نعمت و کالا و ثروتی در دنیا و آخرت نصیب انسان های غیر معصوم نشده که برتر از نعمت شیعه شدن باشد. خدایا ما را شیعه بمیران و هر چه زودتر همۀ جهانیان را شیعه بگردان. دستت درد نکند. قربان یو.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۷
... نجفی

نظرات  (۱)

۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۲۹ آب‌گینه موسوی
آمین!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">