تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

تب‌نوشت‌ها

مطالبی پریشان و درهم

الم اعهد الیکم یا بنی آدم...

چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۴۳ ق.ظ

اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا و ما عشت من ایامی عهدا و عقدا و بیعه...



من بدعهد را چه می‌گویی

هرچه گویی سزای آن هستم


حاکم ار جرم من بود، مردم

داور ار لطف تو بود، جستم


لطف باری بریده باد از من

تا به خدمت چرا نپیوستم


می‌ندانم ز پای سر زین غم

تا برفت آن سعادت از دستم


خواستم تا بیایم و گویم

کز حریفان دینه چون رستم


به سر تو که ذات هشیاریست

که هنوز این زمان چنان مستم


که گشادن نمی‌توانم چشم

وین قوافی به حیله بربستم


حکیم انوری.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۵
... نجفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">